- 14 november 2018
- | Bron: Carfix
Aangenomen CO2-doelstellingen te agressief
Aangenomen CO2-doelstellingen te agressief Vraag naar evenwichtige regelgeving De Europese vereniging van autofabrikanten (ACEA) is zeer bezorgd over de uitkomst van de plenaire stemming in het Europees Parlement over de allereerste CO2-normen voor zware bedrijfsvoertuigen. Het is bijzonder verontrust over de buitensporig agressieve CO2-reductiedoelstellingen die door een krappe meerderheid van de leden van het Europees Parlement worden gesteund: -20% tegen 2025 en minstens -35% tegen 2030. "Deze doelstellingen gaan verder dan het voorstel van de Europese Commissie van mei vorig jaar, dat al een grote uitdaging vormde", aldus Erik Jonnaert, ACEA-secretaris-generaal. De doelstelling voor 2025 houdt ook in dat vrachtwagenfabrikanten nieuwe technologieën moeten toepassen op voertuigen die al in ontwikkeling zijn, ook al was dit oorspronkelijk niet gepland. "De R&D- en productieprocessen van de Europese vrachtwagenindustrie zouden negatief worden beïnvloed door deze ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.